14 Eylül 2014 Pazar

materyal raporu ve fotoğrafı

                                        ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
                      ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIM DERSİ

                                                 MATERYAL RAPORU
Ad ve Soyad: Burcu Güngören-Yunus Kol-Emre Çağlar
Dersin Adı: Türk Dili ve Edebiyatı
Sınıf:11. Sınıf
Süre: 40 Dk
Ünite Adı: II.Ünite Tanzimat Dönemi Edebiyatı(1860-1896)
Konu: Olay Çevresinde Oluşan Edebi Metinler. Roman-Hikaye. (Kişi ve kişiler çevresinde gerçekleşen olayların anlatıldığı metinler.)


Materyali Hazırlamadan Önce Neler Düşündük?

Tabudan esinlendik. Tabu öğrencilere zor ve karmaşık gelebilirdi bundan dolayı oyunun adı ve içeriğini değiştirdik. Oyunun adı “Ne Bu-Kim Bu” oldu. Tabuda söylenmemesi gereken üç anahtar kelime var o kelimeler söylenmeden kişi/nesne tahmin edilmeye çalışılır. Bizim oyunumuzda ise yazar-şair ile ilgili üç anahtar kelime verildi öğrenciler tarafından daha kolay bulunması açısından.

Nasıl yaptık?

Soru kartlarımız sarı, yeşil, turuncu ve mavi renklerden oluşmaktadır. Her renk kümesine beşer tane karttan bulunmaktadır. Her kartta birer soru sorulmuştur. Sınıfta üçer kişilik dört grup oluşturulur ve yapılan kura sonucunda her grubun rengi belirlenerek aynı renkteki sorular aynı renkteki gruba sorulur ve cevap grup başkanı tarafından istenir. Böylece her gruba beşer soru yöneltilmiş olur. Yarışma toplam 20 sorudan oluşmaktadır. Oyunda eşitlik halinde eşitliğin bozulması için joker soru sorulur ve bilen grup ödüllendirilir.

Görev Paylaşımı

Materyali hazırlarken ekipçe bir çalışma yapıldı. Hep beraber Tanzimat Edebiyatında roman ve hikaye konusu karar kılındı. Beraber neler yapılacağına karar verildi. Hep beraber gerekli malzemeler temin edildi. Soruların belirlenmesi, kartonların kesilmesi, soruların kartonlara yazılması ve ciltlendirme görevini Yunus ve Emre yaptı. Konunun anlatılması ve rapor hazırlama görevini Burcu üstlendi ve yaptı. Emre arkadaşımız yarışmacı gurupları belirledi puanlama sistemini yürüttü. Yunus arkadaşımız yarışmayı yönetti ve sundu.  Burcu arkadaşımız da konuyu anlattı.

Kullanım Kılavuzu

1-      Dört farklı renk karton alınır.
2-      Her renkten beşer tane olmak suretiyle toplam yirmi tane + beraberlik söz konusu olduğu zaman joker soru için bir tane daha boyu 11 cm eni 8 cm olmak suretiyle kesilir.
3-      Her kartona sadece bir soru yazılır.
4-      İlk üç madde konuyla ilgili daha zor sorulardır ve bilinmesi halinde 10 puan verilir. Sonraki üç madde daha kolay maddelerdir ve bilinmesi halinde öğrenciler 5 puan alır. Puanlar toplanır ve birinci belli olur. Anlatılan bilgileri kalıcı hale getirmek amaçlı düzenlenen bir oyundur.
5-      Joker soruyla toplamda 21 soru hazırlanarak kartonlara yazılır.
6-      Karton renkler sarı mavi turuncu ve yeşilden oluşmaktadır.
7-      Kartonların yıpranmaması ve uzun ömürlü olması için kartonlar ciltlettirilir.

Not: Materyal soru kağıtları hazırlanırken sadece anlatılan, değinilen konular üzerinden sorular sorulabilir.

Hangi Teknik Kullanıldı?

Tanzimat Dönemi Edebiyatı slayt gösterimi ile anlatıldı öğrencilere aktarıldı. Dönemin yazar ve şairlerinin fotoğrafları konuldu slayta. Öğrencilerin görsel hafızalarına görüntülerin yer etmesi sağlandı. Konu anlatıldıktan sonra “Ne Bu-Kim Bu” oyunu ile öğrencinin konuyu pekiştirmesini sağladık. Öğrencinin güdülenmesi için dikkati toplamak için kartonlar renkli tercih edildi. Öğrenciler arasında rekabeti artırmak için gruplara ayırdık ve birinci gelen gruba ödül verdik. Soru- cevap tekniğini sıkça kullandık. Bilinmesi ve kavranmasını istediğimiz konu ile ilgili özellikler söylenerek öğrencilerin cevabı bulmasını istedik. Oyun sayesinde konu tekrar edildi. Öğrenci öğrenme sürecinde aktif tutuldu.

Kullanılan Malzemeler?

Kağıt, renkli kartonlar, makas, kalem, jelatin.

Materyali Hazırlarken Nelerle Karşılaştık?

Grubumuz üç kişilik. Farklı şehirlerde olmak materyali hazırlamamızı zorlaştırdı. Konu dağılımı ve görev paylaşımı yapıldı. Yaptığımız çalışmaları sosyal medya aracılığıyla paylaşıp birbirimizden yardım ve fikir aldık. Teslimi ve sunuşu yapılmadan önce bir araya gelip anlatacağımız materyal ve konuya çalışılacak.


Anlatılan konulardan hareketle hazırlanan soru kağıtlarının görseli.

 

1 yorum: