ABANT
İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE
MATERYAL TASARIM DERSİ
MATERYAL RAPORU
Ad ve Soyad: Burcu
Güngören-Yunus Kol-Emre Çağlar
Dersin Adı: Türk Dili
ve Edebiyatı
Sınıf:11. Sınıf
Süre: 40 Dk
Ünite Adı: II.Ünite
Tanzimat Dönemi Edebiyatı(1860-1896)
Konu: Olay Çevresinde
Oluşan Edebi Metinler. Roman-Hikaye.
(Kişi ve kişiler çevresinde gerçekleşen olayların anlatıldığı metinler.)
Materyali Hazırlamadan Önce Neler Düşündük?
Tabudan esinlendik. Tabu öğrencilere zor ve karmaşık
gelebilirdi bundan dolayı oyunun adı ve içeriğini değiştirdik. Oyunun adı “Ne
Bu-Kim Bu” oldu. Tabuda söylenmemesi gereken üç anahtar kelime var o kelimeler
söylenmeden kişi/nesne tahmin edilmeye çalışılır. Bizim oyunumuzda ise
yazar-şair ile ilgili üç anahtar kelime verildi öğrenciler tarafından daha
kolay bulunması açısından.
Nasıl yaptık?
Soru kartlarımız sarı, yeşil, turuncu ve mavi renklerden
oluşmaktadır. Her renk kümesine beşer tane karttan bulunmaktadır. Her kartta
birer soru sorulmuştur. Sınıfta üçer kişilik dört grup oluşturulur ve yapılan
kura sonucunda her grubun rengi belirlenerek aynı renkteki sorular aynı
renkteki gruba sorulur ve cevap grup başkanı tarafından istenir. Böylece her
gruba beşer soru yöneltilmiş olur. Yarışma toplam 20 sorudan oluşmaktadır.
Oyunda eşitlik halinde eşitliğin bozulması için joker soru sorulur ve bilen
grup ödüllendirilir.
Görev Paylaşımı
Materyali hazırlarken ekipçe bir çalışma yapıldı. Hep
beraber Tanzimat Edebiyatında roman ve hikaye konusu karar kılındı. Beraber
neler yapılacağına karar verildi. Hep beraber gerekli malzemeler temin edildi.
Soruların belirlenmesi, kartonların kesilmesi, soruların kartonlara yazılması
ve ciltlendirme görevini Yunus ve Emre yaptı. Konunun anlatılması ve rapor
hazırlama görevini Burcu üstlendi ve yaptı. Emre arkadaşımız yarışmacı
gurupları belirledi puanlama sistemini yürüttü. Yunus arkadaşımız yarışmayı yönetti
ve sundu. Burcu arkadaşımız da konuyu
anlattı.
Kullanım Kılavuzu
1- Dört
farklı renk karton alınır.
2- Her
renkten beşer tane olmak suretiyle toplam yirmi tane + beraberlik söz konusu
olduğu zaman joker soru için bir tane daha boyu 11 cm eni 8 cm olmak suretiyle kesilir.
3- Her
kartona sadece bir soru yazılır.
4- İlk
üç madde konuyla ilgili daha zor sorulardır ve bilinmesi halinde 10 puan
verilir. Sonraki üç madde daha kolay maddelerdir ve bilinmesi halinde
öğrenciler 5 puan alır. Puanlar toplanır ve birinci belli olur. Anlatılan
bilgileri kalıcı hale getirmek amaçlı düzenlenen bir oyundur.
5- Joker
soruyla toplamda 21 soru hazırlanarak kartonlara yazılır.
6- Karton
renkler sarı mavi turuncu ve yeşilden oluşmaktadır.
7- Kartonların
yıpranmaması ve uzun ömürlü olması için kartonlar ciltlettirilir.
Not: Materyal soru
kağıtları hazırlanırken sadece anlatılan, değinilen konular üzerinden sorular
sorulabilir.
Hangi Teknik Kullanıldı?
Tanzimat Dönemi Edebiyatı slayt gösterimi ile anlatıldı
öğrencilere aktarıldı. Dönemin yazar ve şairlerinin fotoğrafları konuldu
slayta. Öğrencilerin görsel hafızalarına görüntülerin yer etmesi sağlandı. Konu
anlatıldıktan sonra “Ne Bu-Kim Bu” oyunu ile öğrencinin konuyu pekiştirmesini
sağladık. Öğrencinin güdülenmesi için dikkati toplamak için kartonlar renkli
tercih edildi. Öğrenciler arasında rekabeti artırmak için gruplara ayırdık ve
birinci gelen gruba ödül verdik. Soru- cevap tekniğini sıkça kullandık.
Bilinmesi ve kavranmasını istediğimiz konu ile ilgili özellikler söylenerek
öğrencilerin cevabı bulmasını istedik. Oyun sayesinde konu tekrar edildi.
Öğrenci öğrenme sürecinde aktif tutuldu.
Kullanılan Malzemeler?
Kağıt, renkli kartonlar, makas, kalem, jelatin.
Materyali Hazırlarken Nelerle Karşılaştık?
Grubumuz üç kişilik. Farklı şehirlerde olmak materyali
hazırlamamızı zorlaştırdı. Konu dağılımı ve görev paylaşımı yapıldı. Yaptığımız
çalışmaları sosyal medya aracılığıyla paylaşıp birbirimizden yardım ve fikir
aldık. Teslimi ve sunuşu yapılmadan önce bir araya gelip anlatacağımız materyal
ve konuya çalışılacak.
Anlatılan konulardan hareketle hazırlanan soru kağıtlarının
görseli.
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSil