13 Eylül 2014 Cumartesi

Dersin Adı:  Türk Dili ve Edebiyatı
Sınıf:            10.Sınıf
Konu:           İslami Dönemde İlk Dil ve Edebiyat Ürünleri ( Kutadgu Bilig, Divanü Lügati’t Türk )
Süre:           40 Dakika 

Kazanım:
1)      İncelediği İslami Dönem ilk dil ve edebiyat ürünlerini dönemin tarihi ,siyasi ve sosyal          yapısı ile ilişkilendirir.
2)      İslami Dönem ilk dil ve edebiyat ürünlerinin edebiyat ve kültür tarihimizdeki yeri değerini açıklar.
3)      İslami Dönem ilk dil ve edebiyat metinlerinin dil, söyleyiş ve kültür özelliklerini açıklar.
4)      Metinlerden hareketle dönem eserlerinin yazılış amacını belirler.
5)      Kutadgu Biligin yapı özelliklerini belirler.
6)      Divan-ı Lügati’t Türk’ün edebiyatımızdaki yeri ve önemini açıklar.
7)      Günümüz şartlarını düşünerek İslami dönemdeki ilk eserler hakkında çıkarımlarda bulunur.

                                                  SÜREÇ


  1) Öğretmen, öğrencilere İslami Dönem ilk dil ve edebiyat ürünleri hakkında neler bildiklerini sorar.
   2) Öğrencilerden alınan cevapların ardından öğretmen İslami Dönem ilk dil ve edebiyat ürünlerinin oluşum zeminini açıklar ve ilk dil ve edebiyat ürünlerini anlatmaya başlar.
  3) İslami Dönemin ilk dil ve edebiyat ürünlerinden olan Kutadgu Bilig ve Divanü Lügati’t Türk’ün yapısı, dili ve muhtevası hakkında geniş bilgiler öğrencilere anlatılır.
  4) Öğrencilere anlatılan bilgiler ışığında bu eserlerin yazılış sebebi öğrencilere sorulur.
  5) Öğrencilerin kendi aralarında bilgi alışverişinde bulunmaları sağlanır.
  6) Öğretmen  sınıfı iki gruba ayırır ve tahtaya iki ayrı başlık yazar.( A GRUBU : Kutadgu Bilig , B GRUBU :Divanü Lügati’t Türk) 
  7) Her grup üyesinden sırasıyla dahil olduğu grup ile ilgili akıllarında kalan bilgileri tahtaya  yazmaları istenir.
  8) Eksik yerler öğretmen tarafından tamamlanarak öğrencilerin tahtada yazılanları deftere not tutmaları istenir.
 9) Öğrencilerin konuyu daha iyi kavraması adına ders kitabındaki etkinlik metni okutulur.
10) Ders kitabındaki etkinliğin  sonunda yer alan ölçme ve değerlendirme soruları öğrencilere ödev olarak verilir.                                        
                                                         DEĞERLENDİRME


 Öğrencilerin derse hazır hale gelmesi için birkaç dakika öğrencilerle sohbet edildi. Sohbetin ardından İslami Dönem İlk Dil ve Edebiyat ürünleri hakkında öğrencilerin ön bilgisi yoklandı. Ders kitabındaki metinler öğrencilere okutuldu. Konunun sonunda yer alan ölçme ve değerlendirme soruları öğrencilere ödev olarak verildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder